ckdЦентр дитячої та юнацької творчості в Олешках – це без перебільшення храм талантів. Талантів, які підтримують педагоги, повторюючи: «Кожна дитина має право обрати улюблену справу до душі». І кількість дітей, котрі постійно ходять на гурткові заняття, беруть участь у різних конкурсах та виставках, і навіть обирають потім фах, пов'язаний з обраним видом творчості – доводить – титанічні зусилля місцевих педагогів не проходять надаремне.

 

Сьогодні під час будь-яких фестивалів, виставок або масових заходів можна побачити виставку декоративно-прикладного мистецтва. Оглядаючи її, ми рідко замислюємось над авторством роботи. Звісно, руку майстра видно здалеку, але не одразу здогадаєшся, що автору тільки-но виповнилося 10 чи 12 років. Саме так часто трапляє­ться під час виставок творчого відділу ЦДЮТ Олешок. Тож, зазвичай юних майстрів педагоги беруть разом із собою на захід – аби гідно представити творіння.

Над цим вже довгий час працює відділ декоративного-прикладного мистецтва ЦДЮТ. Так, одним з відділів творчого об’єднання є зразкова студія «Дизайн-асорті». Її керівник – методист Тетяна Лятецька впевнена, що у дітей має бути не лише творча іскра в очах, а й вибір:

- Це ж очевидно. Вони приходять сюди початківцями, учнями молодшої школи. І якщо в третьому класі дитина обирає фарби, то вже в 7-му починає цікавитись складнішими техніками – декупажем, гіпсом тощо.

Гуртківців у дизайн-студії завжди вистачає. Не дивлячись на невелике приміщення, всі тут почувають себе, як вдома затишно. Стіни в студії завішані картинами з різних виставок, роботами учасників гуртка. У класі панує творча атмосфера – тут можна спокійно запитувати педагога, самостійно виходити за потрібним приладдям та ді­литися творчими ідеями з дру­зями. Однак, жодного хаосу чи безладу тут не побачиш – всі зосереджено працюють над шедеврами, обов’язково прибирають після себе, і лишають робоче місце чистим.

Декупаж, гуаш, акрилові фарби, ліплення з гіпсу – технік, в яких працюють в дизайн-студії досить багато. І кожен обирає собі до душі.

- Я вже 14 років веду цей гурток, - розповідає Тетяна Лятецька. – І знаю, що дітям цікаво тоді, коли педагог сам зацікавлений. А в результаті – це любов до творчості на все життя. Ті, хто вже давно закінчив школу, але відвідували дизайн-студію, постійно приходять на чаювання… Згадуємо виставки, роботи, вони розказують про свої досягнення – для мене це важливо, значить частинка моєї душі не даремно в них вкладена – вона дала свої результати. З дівчатками, звісно, легше – більшість з них до 11 класу відвідують студію. У хлопців інтерес згасає, більшість обирають спорт чи техніку.

Вже традиційними стали для учасників дизайн-студії конкурси як обласні, так і Всеукраїнського рівня. Такі змагання, як «Космічна фантазія», «Знай і люби свій край», «Таврійський барвограй» – для вихованців ЦДЮТ не порожні слова. Виставки у Олешках чи Херсоні – це для юних майстрів майже повсякденна робота, а ось досягнення на виставках в різних куточках України та у самій столиці для них – справжнє визнання. Нещодавно, вихованка ЦДЮТ Ірина Волокітина здивувала педагогів звісткою: під час екскурсії у стінах Верховної Ради України дівчина побачила і свою роботу, яку готувала для конкурсу «Знай і люби свій край». Тож, роботи олешківчан з ЦДЮТ знані й у вищих ешелонах влади.

Ще одним напрямком декоративно-прикладного мистецтва займається у ЦДЮТ гурток «Умілі ручки» або «Студія Барвінок». «Умілі ручки» - для менших школярів, «Студія Барвінок» - для старших. Зрозуміло, що технік, у яких працюють і тут вистачає.

- Багато працюємо з папером, різна аплікація, - в основному для молодших школярів. Також працюємо з тканиною, нитками. Навіть у початківців виходить зробити маленькі іграшки, сувеніри, скриньки, букетики квітів. І багато працюємо з картинами з кольорового піску, - розповідає керівник студії Оксана Білоконь. - Я особисто дуже люблю вишивку, але це дуже складно. При цьому дуже довго потрібно концентрувати увагу, це заняття не для дітей.

Оксана Михайлівна знаходить завдання і для дітей з 2-го класу, і для старших майстрів з 11-го. Виявляється, варіювати задачі для різного віку – завдання не з легких:

- Наприклад, 2-й клас працює над аплікаціями з паперу: я розробляю шаблон, вони вирізують форму з шматочку паперу. Далі 3 клас трошки складніше: перші два уроки також я готую шаблони, далі шаблони вони готують самостійно, розфарбовують самостійно. Для старших дітей, 9-11 класів, там потрібно подумати. Ми разом працюємо над ескізом, малюнком, а далі вони починають вносити свої пропозиції. Дуже часто з ними погоджуюсь, тому що в них креативне мислення, вони по своєму це все бачать. А в 11 класі в нас, традиційно, індивідуа­льна робота, у них окремо виділений час для занять, вони приходять коли у них є можливість, я їм приділяю потрібну увагу.

Як виявилося, деякі вихованці студії «Барвінок» обирають професію пов’язану саме з творчим підходом до справи.

- Одна наша вихованка вже подала документи на факультет дизайну, в технічному університеті, ходить на підготовчі курси, - продовжує Оксана Михайлівна. - Коли викладачі подивилися її напрацювання, різні роботи, то відзначили, що в дівчини є хист, творчий характер. Сподіваємось, що у неї все вийде. Знаєте, в кожного нашого вихованця, у кожної дитини власні бачення і підходи. Вони можуть не погоджуватися з нашими порадами, з нашими баченнями виконання завдань, підходами до справи – але ми це дозволяємо, і навіть, подекуди, заохочуємо. Бо від того є результат. Творчість – це ж пошук. І кожна робота для дитини потім є цінністю. Адже крім енергії та часу наші вихованці витрачають ще й немалі кошти – на матеріали для робіт, наприклад. Та й участь у престижних творчих конкурсах зазвичай коштує недешево…

Попри всі перешкоди, твор­­чість для дітей, які одного дня обрали для себе гурток в ЦДЮТ Олешок, стає головною в житті. З власним баченням, з готовністю працювати на результат вони впевнено крокують вперед – до нових конкурсів, перемог та звершень.

Олена Попович