zastavka aСтаном на 1 серпня 2018 року у відділах державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Херсонській області підлягало примусовому виконанню 87 318 виконавчих проваджень на суму майже 13,3 млрд. грн. (з яких 55 935 – залишок виконавчих проваджень за 2017 рік та 31 383 – виконавчих провадження, що надійшли на виконання в поточному році).

 

Протягом звітного періоду, завершено 33,2 тис. виконавчих проваджень (38%) на суму 7,1 млрд. грн. (53,8%) (за аналогічний період 2017 – майже 41 тис. на 3 млрд. грн..), що більше на 4,1 млрд. грн.

З яких було фактично виконано майже 11 тис. (12,6%) виконавчих проваджень (за аналогічний період 2017 – 10,6 тис.), та стягнуто – 144 млн. грн. (1,1%) (за аналогічний період 2017 – 86,2 млн. грн.), що більше на 57,7 млн. грн.

Станом на 1 серпня 2018 року залишок виконавчих проваджень становить 53 215 виконавчих документів (за аналогічний період 2017 – 63 572) на суму 6 млрд. грн. (за аналогічний період 2017 – 3,3 млрд. грн.).

Державними виконавцями територіальних відділів державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Херсонській області стягнуто виконавчого збору у розмірі майже 7,3 млн. грн., в аналогічному періоді 2017 – 5,9 млн. грн., що більше на 1,3 млн. грн. та витрат на проведення виконавчих дій в сумі – 1,4 млн. грн. в аналогічному період 2017 – 1 млн. грн., що більше майже на 411 тис. грн.

Проблемним залишається виконання виконавчих документів відносно боржників, які перебувають на тимчасово окупованій території (АР Крим та м. Севастополь). Так, на виконанні відділу ПВР Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Херсонській області перебувало 1 585 виконавчих проваджень на суму понад 9,9 млрд. грн., з них завершено 796 виконавчих проваджень на суму 6,2 млрд. грн., фактично виконано – 22 на суму майже 176 тис. грн. Залишок становить 786 документів на суму 3,6 млрд. грн.

Завдяки Закону #ЧужихДітейНеБуває державними виконавцями у Херсонській області забезпечено виконання рішень судів про стягнення аліментів в наслідок чого 16 497 дітей відчули реальну допомогу держави, 78,7 млн. грн. аліментів стягнуто державними виконавцями за сім місяців, з яких 44,6 млн. грн. стягнуті завдяки дії Закону #ЧужихДітейНеБуває.

Серед інших результатів дії Закону – 7 515 осіб внесено до реєстру боржників зі сплати аліментів, по 5 482 боржникам винесено постанови про обмеження боржників у праві виїзду за кордон, керування автомобілем, полювання та користування зброєю. Державними виконавцями складено 831 протокол про вчинення боржником адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 183-1 КУпАП, 789 протоколів направлено до суду, з яких: 112 – задоволено.

Третього липня Верховна Рада прийняла другий пакет законів, розроблений в рамках ініціативи Міністерства юстиції #ЧужихДітейНеБуває.

25 липня 2018 року Президент України Петро Порошенко підписав другий пакет законів #ЧужихДітейНеБуває – №8296, №8295, №8294. Норми вступають в дію 29 серпня 2018 року.

Тож, закон запроваджує наступні новації:

- Запровадження системи фінансових санкцій для тих батьків, які не сплачують аліменти своїй дитині більше року – від 20% до 50% від суми боргу.

- Звільнення дітей від обов’язку утримувати непрацездатних «горе» батька або матері у випадку несплати ними аліментів понад 3 роки.

- Збільшення строку суспільно корисних робіт до 460 годин.

-Адміністративний арешт до 10 діб для тих, хто ухиляється від суспільно корисних робіт.

- Кримінальна відповідальність за злісне ухилення від суспільно корисних робіт у вигляді позбавлення волі до 2 років.

- Скорочення з 6 до 4 місяців строку заборгованості для використання всіх обмежень першого закону.

- Використання всіх обмежень першого закону до боржників, які мають 3 місяці боргу перед хворою дитиною чи дитиною інвалідом.

- Надання повноважень Центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги для здійснення представництва, зокрема малолітніх чи неповнолітніх осіб, або для складання документів процесуального характеру.

- Звільнення позивачів від сплати судового збору у справах про збільшення розмірів аліментів.

- Адміністративна відповідальність за невиконання рішення органу опіки та піклування щодо спілкування, зустрічей та участі у вихованні дитини того з батьків, хто проживає окремо.

- Адміністративна відповідальність за невиконання законних вимог посадових (службових) осіб органу опіки та піклування.

- Визначення порядку проведення інспекційних перевірок одержувача аліментів.

- Позови про збільшення розміру аліментів, стягнення неустойки (пені) за прострочення сплати аліментів можуть пред’являтися також за зареєстрованим місцем проживання чи перебування позивача.

- У разі відкриття або закриття рахунку фізичної особи банк зобов’язаний перевірити наявність інформації про внесення такої особи до Єдиного реєстру боржників.

- У разі відкриття рахунку на ім’я фізичної особи, внесеної до Єдиного реєстру боржників, або закриття рахунку такою особою банк зобов’язаний у той самий день повідомити про це зазначений у Єдиному реєстрі боржників орган державної виконавчої служби або приватного виконавця.

Одна з новацій, якій було приділено багато уваги з боку громадськості – стосується подорожей дитини за кордон. Після тривалих обговорень та дискусій було знайдено збалансований підхід, який забезпечує захист прав дитини та обох батьків під час виїзду дитини за кордон:

  1. Той із батьків, з яким проживає дитина, і який не створює перешкод у побаченні з дитиною для другого з батьків, може виїхати з малюком за межі України на строк до 1 місяця.

Однак він зобов’язаний проінформувати про це другого з батьків, який своєчасно і в повному обсязі виконує свої батьківські обов’язки, рекомендованим листом.

  1. Самостійно, без інформування, таке рішення може бути прийняте у разі:

- заборгованості зі сплати аліментів понад 4 місяці;

- заборгованості за 3 місяці для утримання дитини з інвалідністю чи тяжко хворої дитини.

  1. Той із батьків, хто проживає окремо від дитини і належно виконує батьківські обов’язки (в тому числі не має заборгованості з аліментів), рекомендованим листом звертає­ться за наданням нотаріально засвідченої згоди на виїзд дитини за межі України.

Якщо такий дозвіл не надано – у 10-денний строк батько- чи мати-прохач має право звернутися до суду із заявою про надання відповідного дозволу.

  1. І ще одна новація - якщо боржник повторно ухилятиметься від виконання рішення про забезпечення права стягувача на побачення з дитиною, державний виконавець:

- накладає на боржника штраф в подвійному розмірі,

- надсилає до органу досудового розслідування повідомлення про вчинення боржником кримінального правопорушення,

- звертається з поданням про тимчасове обмеження боржника у правах покидати територію України до суду,

- виносить постанову про заборону керувати автомобілем,

- вживає інші заходи примусового виконання рішення, передбачені Законом.

Варто також зазначити, що новації мають окремі

засоби впливу на чиновників

Українці, які хочуть стати членами Кабінету Міністрів чи зайняти посади держслужби категорії «А» або «Б», стати прокурором, керівником НАБУ чи членом НАЗК, повинні будуть подати довідку про те, що вони не мають боргів перед дітьми більше 6 місяців.

Якщо така заборгованість є – громадянин не може вступити на посаду державної служби категорії «А» або «Б» чи бути призначеним на посаду члена Уряду.

Якщо чиновник вже займає одну з вищеназваних посад і його заборгованість перевищує 12 місяців, це є підставою для припинення державної служби:

- Член Кабміну (окрім Прем’єр-міністра) може бути звільнений з посади Верховною Радою.

- Якщо відповідний борг має заступник міністра – міністр має надати пропозицію про звільнення з посади такого чиновника.

Так само обов’язковим є подання заяви про відсутність боргу 6 місяців і більше для українців, які мають намір зареєструватися кандидатом у депутати чи очолити населений пункт.

Відомості про таку заборгованість оприлюднюватимуться на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.

Повноваження депутата місцевої ради можуть припинятися достроково за рішенням відповідної ради у зв’язку з несплатою аліментів за 12 місяців.

Крім того закони запроваджують систему мотивації батьків, які сумлінно виконують свої обов’язки та вкладають кошти у розвиток власних дітей. Для таких батьків, зокрема, передбачені податкові пільги та інші преференції.

Нині платник податку, який отримує аліменти від нерезидента, зобов’язаний включити їх до загального річного оподатковуваного доходу та сплатити податок у 18% і військовий збір за 1,5%.

З метою дотримання рівності усіх платників перед законом та недопущення податкової дискримінації законопроект ліквідовує норми, які примушують отримувачів сплачувати податки за отримання аліментів від нерезидента. Також законопроект включає до податкової знижки кошти, сплачені на користь віт­чизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти для компенсації вартості освіти платника податку або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.